måndag 29 mars 2010

Vardagar


Känner du att alla vardagar är en transportsträcka fram till helgen?!?

Alla dagar har sin egen charm tycker jag, så min undran idag blir:

Är du en måndag, tisdag, onsdag, torsdag, eller kanske en fredagsmänniska?!?

Här är min egna lilla tolkning!
En måndagsmänniska! En person som ser fram emot att komma till arbetet - kanske av olika anledningar, men som på något vis stegar fram till jobbet med ett leende på läpparna! Kanske för att sätta igång med dagens arbetsuppgifter eller för att träffa sina underbara kollegor!

En tisdagsmänniska! Som sov förbi hela måndagen eftersom helgen var så hård och krävande och upptäcker att det är en ny härlig dag och att veckan faktiskt har börjat!

En onsdagsmänniska! Som piggnar till ordentligt, för att veckan börjar nå sitt slut eller för att det helt enkelt är "lill-lördag"!

En torsdagsmänniska! Pannkaksdagen säger väl allt, eller för att det bara är en dag fram till fredag?!? Helgen närmar sig med stormsteg...

En fredagsmänniska! Som lever upp och är som en solstråle hela fredagen, eftersom helgen redan har börjat?!?

Själv känner jag nog att jag är alla dagars människa! Alla dagar ger mig någonting! Sen är det alltid skönt med helg - även fast helgerna är fullbokade med aktiviteter, men oftast så är eftermiddagarna/kvällarna obokade och då känner jag att det är såååå trevligt att umgås med sina nära och kära!

Ta vara på varje dag och vårda dem ömt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar