lördag 6 mars 2010

Alkohol!





En del dricker mer än andra, vissa behöver ett glas för att varva ner efter en hektisk dag och vissa dricker i sin ensamhet! Sen har vi alla "Svenssons" som dricker varje helg...

Att dricka mer än någon annan kan hända oss alla, men blir det alltid så kanske man ska ta sig en funderare över sin alkoholkonsumtion. Att behöva ta ett glas för att varva ner, känns oxå oroväckande - försök stressa ner utan alkohol är en uppmaning!
Att dricka alkohol i sin ensamhet kan väl vara okej ibland, men likaså där, blir det för ofta, bör man tänka efter! Att dricka varje helg är väldigt normalt, sen kan man fundera om man dricker för mycket... gå in på sidan här för att se mer information om din alkoholkonsumtion: Här!

Ett glas vin till maten är otroligt gott, med rätt mat och rätt umgänge. Men vi dricker väldigt sällan alkohol hemma om vi inte har gäster. Det blir helt enkelt inte av... Fredagar kan jag inte dricka mer än 1 glas, för då blir inte min träning på lördag morgon bra, det är inte nyttigt för kroppen helt enkelt + att jag inte vill känna mig sliten på mina spinningpass!

Om vi är bjudna på fest, eller får hem gäster, så dricker jag gärna några glas vin, fast eftersom barnen är hemma, så vägrar jag bli onykter - gäller även högtidsdagar under året som valborg, midsommar och nyårsafton och om barnen är med!

Jag vill inte att dem ska se oss föräldrar onyktra... Men är inte de hemma, eller om man är på fest utan barn, då tycker jag det är trevligt att sitta tillsammans med vänner och bekanta och dricka alkoholhaltiga drycker ;)
Och då får man göra sitt yttersta för att smyga när man kommer hem. Att sen förklara varför man är trött och mår lite illa, det blir en fråga för morgondagen...

Vårt barskåp är fullt med rött vin, vitt vin, champagne, gin, vodka, whiskey, cognac, likör och akvavit! Jag sparar det till min 40års fest, så vi kan bjuda många...

Att vara ute och festa tillsammans med min man tycker jag är jätteroligt, men det händer inte så ofta nuförtiden. Men ikväll ska vi på 50års fest och sova över i Stockholm city. Umgås bara han och jag tillsammans med andra trevliga människor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar