lördag 20 mars 2010

Godisråtta...


Jäklar vad sugen jag har varit på godis och sötsaker den sista tiden!

Och sen när jag gått in i en affär, så slinker det ner massvis med godis och onyttigheter!
Sen har jag lagt allt i skafferiet och plockat fram allt när barnen har gått och lagt sig - så jag får mer! Lite har även mannen fått smaka - men mest till mig!!!!

Fattar inte hur jag kan få i mig allt så fort - och efteråt kommer en smygande ångestkänsla krypande... Tur att jag tränar som jag gör, annars skulle jag vara stor som ett hus! Men nu gäller det att komma ifrån den här spiralen som jag själv har skapat, men tusan vad gott det är ibland!!

Såg föresten löpsedeln i fredags på Expressens bilaga: Anna Book ger en kommentar om att hon har gått ner -41kg med:
"äntligen ser jag mina fötter"!
Herregud! Kändes som en knasig mening och lycka över att gått ner 41kg på... hade varit roligare om hon hade sagt: "äntligen ser jag mitt underliv igen" ha ha ha

Nu börjar i alla fall jag en kraftfullt försök att sluta äta en massa sötsaker, hoppas jag! :)

1 kommentar:

  1. Åh, det är så svårt att låta bli sötsaker! Jag misslyckas dagligen :/ Har inte hunnit träna nästan på två månader nu och jag bara svääääller...*suck*

    Ja, du har rätt..de små växer upp alldeles för fort och det är svårt ibland att njuta av nuet. Men man blir så trött vissa dagar på allt skrik och gråt....fast så får man en kram och plötsligt känns allt jobb värt besväret :D

    SvaraRadera