måndag 1 mars 2010

Kulturell

En gammal kollega till mig hade som mål att vara mer kulturell...
Gå på utställningar, titta på teater, gå på opera, gå på museum o.s.v.

Det tycker jag är en utomordentlig "utmaning" för jag brukar inte vara den kulturella typen, men jag tycker alltid det är roligt att göra någonting nytt!

När vi hade vår bröllopsdag förra året, så tog jag och min man oss till Fjäderholmarna och tittade på utomhus teater - Tjejen som visste för lite - med Pernilla Wahlgren i huvudrollen!
Jag trodde verkligen att det skulle vara jag och min man och resten pensionärer, men ack vad fel jag hade... Det var fullsatt och totalt blandat med folk! Och vad jag skrattade!!! :) Har ni inte sett den, så gå och gör det!

Så från och med den stunden, så ska jag verkligen försöka att vara mer kulturell och göra det där lilla oväntade! Det finns massvis med saker att göra!

Gå in på: allt om Stockholm

Tog i morse ett kort från Lover´s choice (se tidigare inlägg: För ett lyckligt äktenskap 2009-11-30) och där stod det att jag skulle göra någonting som vi inte brukar göra, den här veckan, bara vi två! Så jag ska nu planera in någonting roligt, annorlunda och mysigt bara för oss två - och det lutar åt det kulturella hållet...

Så dagens uppmaning blir: Boka in och gör någonting kulturellt inom den närmsta tiden!

2 kommentarer:

  1. Läser din blogg mellan varven. Du är klok som en bok =0) Var kan man köpa Lover's choice?

    SvaraRadera
  2. Hej svejs,

    Gå in på http://www.loverschoice.tv/ och köp korten som heter: 52 weeks of romance, det är 26st kort för honom och 26st kort för henne!

    Väldigt bra kort måste jag säga - ibland är det nämligen svårt att ta tag i bitarna och prioritera på romantiken!

    Eller ge bort i present på någons bröllopsdag eller istället för en blomma när man är bortbjuden?!?

    Kram Kram Katrin :)

    SvaraRadera