onsdag 17 mars 2010

Dagbok

Att skriva dagbok kan vara inspirerande, och för att gå tillbaka i sitt liv, för att se vad som hände för ett år sedan, kan oxå vara roligt!

Vi gav min svärmor en 5-års dagbok i födelsedagspresent för 2år sen och den skriver hon i fortfarande idag. När hon skriver dagens händelser, ser hon vad som hände för 1och 2 år sen - på just den dagen! Boken är gjord så att den har 1 sida per dag indelat i 5 spalter...

Att skriva dagbok kan även vara en bra idé för sig själv, för att se hur bra man egentligen har det! OBS! Meningen är INTE att BARA skriva i dagboken när du är upprörd, för då blir det en negativ bok och tittar man då tillbaka, så ser det ju ut som att allt alltid är negativt och tråkigt och upprörande!

Det kan i och för sig vara skönt att skriva av sig om man är upprörd... MEN glöm inte att skriva när allt är bra eller som "vanligt" oxå! Och varför egentligen låta de negativa meningar vara kvar i ditt liv?!? - när du kan fylla dagboken med positiva meningar och positiva händelser, som är mycket roligare och mer inspirerande att gå tillbaka till och minnas!!

Jag ska inhandla en ny dagbok, fast inte till mig - utan till tjejgänget som bor här ute i Västerhaninge - Den vill jag att vi ha varje gång vi träffas, i den ska vi skriva om vad vi gör, vad vi pratar om, vad vi äter osv. En rolig grej för att minnas... Vad som egentligen hände kvällen innan... ha ha ha!

Så iväg till affären och inhandla en dagbok för fina, roliga, mysiga minnen!!

2 kommentarer:

  1. Jag skulle faktiskt behöva en riktig dagbok! Förut skrev jag mest i bara anteckningsblock men det är ju inte lika mysigt.
    puss

    SvaraRadera
  2. Min Dotter, då blir det så att jag inhandlar 2st böcker när tillfälle ges! :)

    Jag skriver själv, både i ett anteckningsblock och i en riktig som jag fick av dig för någon/några jular sen! Det viktigaste är inte hur boken ser ut, utan att innehållet blir någonting att minnas! ;)

    Puss och kram hela dan

    SvaraRadera