torsdag 25 mars 2010

Morgonstund har guld i mun...

Ett bra talesätt och man är morgonpigg!

Själv så tycker jag det är mysigt att ligga och sova tills man vaknar, utan väckarklocka eller barn som väcker en! Men den tiden är förbi...

Och när man har vant sig, så är det jäkligt mysigt att vakna tidigt, alla andra sover och man kan göra sina morgonbestyr utan att någon annan är vaken!
Man behöver inte invänta att toaletten ska bli ledig, man får äta frukost i lugn och ro med en bok utan att känna sig osocial och bara vara helt själv helt enkelt! :)

Sen älskar jag att gå upp och sen sätta på mig träningskläderna för ett spinningpass på morgonen eller varför inte ta en promenad - en grymt bra start på dagen!

Varje onsdag morgon är jag spinninginstruktör på ett gym där jag bor! Passet börjar kl: 06.30 och det är så uppfriskande, för att inte tala om duschen och bastun efteråt :)

Förr så tyckte jag att det var jobbigt att träna på morgonen, kroppen hade ju inte vaknat till! Men när man har gjort det några gånger så vänjer man sig och det är super skönt att ha träningen avklarat redan kl: 08.00 och sen bege sig till arbetet!
Ska verkligen göra det oftare än 1 gång i veckan från och med nu!

Så tränar ni inte på morgonen? Gör ett försök några veckor - Ni kommer inte ångra er!
Lycka till och välkommen till en ny värld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar