tisdag 30 mars 2010

Problem!

Jag hörde en klockren sak på radion, för ett tag sen!
Och vill förmedla den vidare till er...

Det finns säkert massa saker som du tycker är jobbigt, frustrerande, irriterande, upprörande eller någonting som gör dig ledsen!

Vi alla har den känslan med jämna fina mellanrum. Frågan är bara vad vi ska göra åt saken?

Jag hade aldrig hört detta förrut, men den "fångade" mig ordentligt och nu tänker jag så här så fort någon känsla dyker upp som jag inte uppskattar speciellt mycket!

Tänk på problemet - det som gör dig irriterad, upprörd eller som känns allmänt jobbigt!
Visualisera det problemet över till en boll - avgör själv om problemet är en pingisboll, tennisboll, fotboll eller luftballong. På riktigt! Och överdriv inte!

Sen till det roliga - se den bollen du har visualiserat fram och zooma ut...
Om du såg en fotboll, zooma ut till en fotbollsplan! Såg du en tennisboll, zooma ut till en tennisbana och såg du en stor luftballong, zooma ut till hela himlen!!


Vips, så är problemet väldigt litet i jämförelse med din zoomning! Oftast, och då menar jag
verkligen oftast - så är det som man tycker är ett jättestort problem, inte så himla mycket att fundera över. Om jag nu har zoomat ut till en fotbollsplan, så finns det så jättemycket plats för andra positiva aspekter att bry sig om på fotbollsplanen!

Så varför fokusera på lilla bollen i perspektivet?! När det finns så mycket annat positivt, lättsamt, roligt och egentligen underbart att fokusera på?

Så dagens utmaning blir att zooma ut problemet och upptäck allt det positiva som finns runt omkring dig! Välkommen till Tennisbordet, fotbollsplanen, tennisbanan eller himlen!

1 kommentar:

  1. Hej! Jag undrar om du äger rättigheterna till den översta bilden på fotbollen? Skulle vilja använda den. Du kan väl mejla mig josefin_wallin@hotmail.se

    SvaraRadera