tisdag 2 mars 2010

Drömmar!


Att förverkliga sina drömmar är väl någonting som vi alla vill...

Drömmarna kan bestå av så mycket, det kan handla om hur man vill leva, hur man vill bo, hur man vill arbeta, att man vill ha ett sommarställe att åka till eller att man vill ut och resa för att se världen!!

Drömmar kan man själv antingen bara drömma om, eller så kan man göra mycket för att man ska komma så nära sin önskedröm som möjligt...

Mina drömmar:
Jag vill leva tillsammans med min man och känna mig lycklig, frisk och tillfredsställd, jag vill bo i mitt hus som vi bor i nu! Jag vill arbeta tillsammans med min man och då med hälsa och friskvård - en av mina stora passioner!

Jag vill åka utomlands gärna 3ggr/år och då jag verkligen vill till Australien och Nya Zeeland, blir det någon gång i livet! När jag blir pensionär vill jag gärna ha ett hus i ex Spanien att åka till under vinterhalvåret!

När jag blir gör gammal och måste flytta så vill jag flytta till ett äldredoms hem som mannens mormor: Man har eget rum, med sina egna möbler och det finns personal som tar hand om en, städar och man får maten serverad i en matsal. Hon bor i Vendelsö och där skulle jag gärna vilja vara då...

För att förverkliga drömmarna, så bör man tänka igenom vad man behöver göra, kanske redan nu för att de ska bli sanna!?

För att jag ska vara lycklig och känna mig tillfredsställd, så är mitt motto - man ansvarar över sin egen lycka! Är man själv glad och uppåt även om det sker motgångar, så har du lättare för att må bra! Jag gör saker som jag mår bra av och då smittar det av sig i förhållandet.. Sen så tränar jag för att hålla mig frisk, samtidigt som jag verkligen gillar att träna! Är spinninginstruktör på ett gym - nytta med nöje och får in lite pengar samtidigt!

Arbeta med min man... Jag sa upp mig från min fasta tjänst, med jättebra lön i december 2009 och gör allt i min makt för att företaget som min man har öppnat, ska fungera och vi har en strålande produkt/koncept inom hälsa och friskvård! Jag vet att vi kommer att lyckas!

För att jag ska uppfylla mina drömmar om resor och hus i ex Spanien, så får jag spara pengar och planera för en resa till Australien innan jag blir 50år! Sen får vi se... Sedan så pensionsparar jag för att framtiden ska fungera!

Ålderdomshemmet ska jag ta tag i och ställa mig i kö för - innan 2010 har tagit slut!

Vad har ni för drömmar och hur ska ni försöka ta er dit?

2 kommentarer:

  1. Min dröm är att leva ett helt vanligt liv tillsammans med min man och mina två katter, och ha ett välförtjänat jobb som jag trivs med. Senare ska man skaffa barn och ha det chill helt enkelt.

    Har inte direkt så stora drömmar, bara jag mår bra i framtiden.

    SvaraRadera
  2. Mycket trevliga och mysiga drömmar! Att må bra i framtiden är bra drömmar och du kommer att lyckas otroligt bra i ditt liv - det känner jag på mig!

    Lova att komma hem till ditt barndomshem o dina gamla föräldrar för en söndagsmiddag lite då och då! <3

    SvaraRadera