onsdag 3 mars 2010

Kaffe




Den förtrollande drycken!
Många av oss skälper i oss mängder med koppar under en dag eller natt på jobbet!

Sen kan man fråga sig hur mycket man får i sig alla gånger, eftersom iallafall jag glömmer bort kaffekoppen när jag sitter och jobbar och vips, så är kaffet kallt och det är bara att gå och hämta nytt!

Men det är verkligen skillnad på kaffe och kaffe... En god, krämig Cappucino, eller en stark Espresso när man behöver snabb koffein, en suverän Caffe Latte eller en helt vanlig kopp kaffe med eller utan mjölk!

Jag har en vanlig kaffebryggare, som har en 50öring på brännplattan, så att kaffet inte ska smaka bränt efter ett tag - sen så kan jag, hör och häpna ta en kopp efter typ 5 timmar och är det för kallt, så värmer jag det i micron! Det är igentligen inte så jättegott, men jag orkar inte sätta på en ny kanna!

Jag ska, när jag får råd, köpa en sån där kaffemaskin som man häller i bönor och som man har mjölk i en hållare bredvid - Inget mer kasta kaffe, då det alltid är kvar kaffe i kannan!

  • En kaffe på morgonen för att vakna till, eller iallafall när man kommit fram till jobbet är ett måste!
  • En kaffe efter maten, smakar gudomligt!
  • Att säga att man ska gå och ta en kaffe på dagen, med en kollega är alltid godkänt och helt i sin ordning att man lämnar kontorsbordet några minuter - man kan ju prata jobb oxå!
  • En kaffe med sig in i ett möte! Du blir mer eller mindre tillfrågad av den som håller i mötet om du vill ha kaffe eller vatten - ett måste!
  • När du kommit hem från en hård dag! Gott både innan och efter maten!
  • På helgen, tillsammans med en god efterätt?! Smarrigt värre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar