torsdag 11 mars 2010

Don´t Like!



Någonting som jag inte gillar - är helt enkelt en tjurig man och inte heller tjuriga barn för den delen!
Men tjuriga barn tjafsar inte emot och frågar inte varför man inte vill sitta och mysa framför tv tillsammans...

Vuxen tjurighet smittar av sig så fruktansvärt och stämningen i hemmet blir inte så värst rolig... och sex är inte tal om!!

Det roliga i kråksången är att precis innan jag kommer hem, så sitter jag i bilen och tänker: -Vad mysigt och trevligt och roligt och underbart allt är, solen skiner och jag med den! Tänker på mannen och blir glad i magen - ska bli skönt att komma hem! Sen ringer telefonen och han är så tjurig, så man smäller av - lägger på luren och efter det känner jag hur jag oxå tenderar till att bli tjurig... eller ska vi säga att jag blir kossa!?! Dum som en ko, som faller in i samma träsk?!?

Oavsett tjur eller kossa, så blir det så här när jag kommer hem:
Jag smiter iväg - sätter mig i något annat rum, börjar städa eller plocka tvätt, tills jag inte har någonting att göra - då borstar jag tänderna och går och lägger mig för att läsa - oavsett om klockan är 20.00 - allt för att inte umgås med honom!

I och för sig, så är det trevligt att mysa ner sig i sängen ibland för att läsa, utan att vara dyngtrött! Men i de här lägena - så gör jag det endast för att jag inte vill vara i närheten av honom! För om jag skulle sätta mig där, så skulle det bli så att vi börjar diskutera och då blir det mer tjurigt än det redan är!

Sen nästa dag, så har det gått över och allt är som vanligt igen! :)

Jag är inte heller alltid glad och på bästa humör, men jag tycker iallafall att jag försöker "knipa ihop" och vara uppåt när jag pratar med min man - även om min dag har varit helt uppåt väggarna tokig och ingenting har känts rätt! Det är ju faktiskt inte hans fel... Jag vet att det är jättesvårt, för om dagen har varit urtrist, så är det så lätt att falla in i tjurighetsträsket, så fort sin sambo/man/kvinna säger en liten fel sak! Men vi försöker så gott vi kan!

Vad triggar igång dig? Vad får dig att inte vilja umgås med din sambo/man/kvinna?

4 kommentarer:

  1. Vad skönt att det inte bara är vi som har det problemt.

    SvaraRadera
  2. Hej gumman!

    Fast det är inte alltid bra att "knipa ihop" heller, det kan bli en väldigt tung ryggsäck att bära på.
    Fast jag förstår dig, man kryper hellre undan än orkar med konflikter som man tycker är oviktiga och ofta beror på att ens partner haft en "dåliga dag på jobbet".

    Det är bara att kämpa på om det går.... vilket det inte alltid gör av vis erfarenhet :)
    Kramiz
    Mamsen

    SvaraRadera
  3. Hallojsan,
    Visst finns det dagar som vi alla är tjuriga och griniga på! Men i det stora hela så är det glädje och positivt! :) Allt beror på vår egen inställning. Är jag glad och uppåt så smittar det av sig (på samma sätt som tjurighet smittar av sig) Så lev efter - Jag ansvarar över min egen lycka...

    Mamsen, Knipa ihop betyder inte att det är en tung ryggsäck att bära på (enligt min åsikt) för har jag haft en jobbig dag, så kan jag gärna berätta om den och tala om för min man att jag är glad att han finns vid min sida! Konflikter tycker inte jag är samma sak som att vara tjurig... Konflikt är när två eller fler personer har olika åsikter om någonting och man inte kommer vidare i diskussionen eller samtalet och det genererar i höga röster och ilska!

    Inte blanda ihop tjurighet och konflikter! ha ha ha!

    Om nu sin partner är tjurig hela tiden och aldrig munter och glad - då ligger det säkert en massa andra saker bakom, som inte har med en dålig dag att göra!

    Sen måste jag bara säga att min man har läst min blogg 2 ggr totalt och tror ni inte att han läste igår... ha ha ha

    Ta hand om er!
    Kram Katrin

    SvaraRadera
  4. Menade inte så med "knipa" ihop, missförstånd oss emellan.
    Kuligt att han just läste den igår hihiiii....

    Kram
    Mamsen

    SvaraRadera