måndag 22 mars 2010

Operation!


Alla vi som har synfel, har väl kanske någon gång funderat över om man skulle ta och operera ögonen, så att man slipper glasögon eller linser!

Jag har funderat länge och varit rädd för att göra det, tänk vad läskigt att använda laser mot ögonen! Herregud!
Men så kom en dag då jag beställde tid hos en ögonklinik - tack vare en vän som jobbar på just Globen ögonklinik!

Jag har nu varit på en undersökning! Det var inga problem och verkligen inte läskigt! Undersökningen tog 1 timme totalt för att se om ens ögon klarar av att göra operationen, samt om det skulle fungera på just mitt synfel. Undersökningen kostade 300kr.

Nu är det "bara" att bestämma sig! Det kostar en del pengar men är verkligen värt det om man känner att man har råd! För linser som jag använder mig utav kostar ca 9000kr/år och då har man "sparat ihop" dem pengarna på 4år.
Det finns även möjlighet till att delbetala om man inte har pengarna att casha!

Jag kan göra M-Elsa eller Intralase och det lutar åt Intralase som är en "flik-operation"...

Har ni funderingar på att operera ögonen, ta kontakt med ex Globen Ögonklinik och gör en undersökning för att se om just du kan göra en! Lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar