onsdag 3 februari 2010

Ansa...




Under armarna, benen, bikinilinjen, eller totalt bort med allt hår, förrutom på huvudet?!?

Personligen tycker jag inte att det är så värst snyggt att ha en buske under armarna, lurvig på benen och hår som sprider sig från "härligheten" ner på låren!


Jag har ett minne från när jag var tonåring och jag träffade min Syssling eller nåt från Tyskland (har inte träffat henne sen dess) och vi skulle bada - hon hade på sig bikini och det var jättemycket hår ner på låren... Fy tusan så det såg ut och det satte verkligen sina spår, eftersom jag kommer ihåg det så starkt!

Sen har jag en kompis som har "hår fobi" och hon rakar hela kroppen förutom huvudet, och hon säger att man blir aldelles len på kroppen!

Att raka bikinilinjen, kan man ju göra på olika sätt och det finns ingenting som är rätt eller fel, man ska känna sig snygg och fin själv - Det är det viktigaste!
Rakar man sig så att man "bara" har en liten tofs kvar, så kan jag tipsa om att det blir trevligare 6 då!

Rakning ska vara smidigt och det ska gå ganska fort... Man kan använda sig av engångshyvlar, rakapparater (finns som man kan använda i duschen o som tål vatten) eller så kan man gå iväg och få hjälp att vaxa sig. Men det kostar pengar och då rakar jag mig hellre själv och gratis! :)

Men Mannen då?

Jag vill helst inte ha helrakat mellan benen på en karl, benen ska det vara hår kvar på, OCH jag gillar faktiskt håriga bröst - Ansiktet är från fall till fall, men 3dagars är det som jag tycker är finast! Dock tycker jag inte om håriga ryggar eller hår på tårna (?!? Skumt ?!?) och där önskar jag faktiskt att man går och får en vaxning då coh då!

2 kommentarer:

  1. Hej

    Sätta på sig en snygg bikini/baddräkt och så sticker det ut en massa hår.... usch osmakligt.

    Själv klarar jag inte engångshyvlar.... ser ut som en jordgubbe efteråt hihi... inte kul alldels rödprickig.
    Nej en riktigt bra rakhyvel och välgörande rakskum då funkar det bäst för mig.

    Mannen, ja...
    Snygg med hår på bröstet jepp, man vänjer sig om det även är på ryggen.

    Hår på tårna var skumt och sysslingen i Tyskland var också skumt...??

    Kram
    Lps

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, jag har svårt att tro att jag skulle vänja mig med hår på ryggen på en man! :)

    Då skulle jag hjälpa till och raka, helt klart!

    Checka tårna, jag lovar att där finns det hår...

    SvaraRadera