fredag 2 juli 2010

Utekatter!


Katter är skitsöta, men vi har inga husdjur alls faktiskt! (om man bortser från silverfiskarna och dammråttorna)

Skulle kunna tänka mig att ha en katt, men då skulle den vara en innekatt, och när den får gå ut, får den gå i koppel! Det finns säkert många därute som tycker att det är djurplågeri och inte bra för katten!

Men tusan vad mycket katter det springer runt utomhus! Utekatter vimlar det av! Och jag förstår inte vitsen av att ha en utekatt, som bara kommer in ibland, som man inte umgås med som en familjemedlem, samt att den faktiskt går runt och river, kissar och bajsar på andras tomter!

Här kommer en anekdot, som jag måste berätta! Förra året när våren kom, skulle jag plocka fram våra utemöbler och göra fint på vår tomt! Öppnar vårt förråd, där möblerna, dynorna och trädgårdsgrejerna står! Börjar plocka och bära ut saker, och mitt på en av dynorna ligger en död katt! Fy faan vad läskigt och jag tycker fortfarande att det är jobbigt och småläskigt att öppna förrådet efter det här!

Katten måste ha smitit in under vintern, när vi monterade in vår öppna spis och hade gått in i förrådet för att hämta en stege... Sen så stängde vi och katten gömde sig i förrådet utan vår vetskap! Sen så har den då blivit instängd utan mat och vatten! Ingen av våra grannar eller vi har hört katten, som måste ha jamat! 5-6 månader efter, så öppnar jag ju förrådet för våren...

Katten såg ut att ha somnat in och jag hoppas verkligen att den inte hade ont, utan att kylan fick den att somna in utan problem! Sen fick jag vackert ringa på grannen (djurvän uti fingerspetsarna) som hjälpte mig att få bort katten, eftersom jag vägrade röra den! Det visade sig att det var grannens katt som har varit borta i just 6 månader! Förstå hur pinsamt det var att gå till dem och säga att vi har hittat deras katt. De fick katten och begravde den!

Japp, det var det och skaffar ni katt, så ha gärna innekatter och mys med dem som era familjemedlemmar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar