lördag 10 juli 2010

Minimera riskerna för strul...

...det kan ibland uppstå strul och irritation sins emellan för att man inte pratar med varandra!

Ett typ exempel är när man pratar i telefonen med någon annan och bestämmer det ena och andra, sen ropar man på sin partner och frågar ex är det okej att dem kommer över till oss och äter middag ikväll??

Vad ska din stackars partner säga?!? Inte tusan säger han/hon nej, när vännerna hör i andra ändan av telefonen...

Det bästa vore att prata med vännen och ha på förslag att jag ska bara kolla med min partner så vi inte har bestämt någonting annat som jag har missat!

Jag ringer tillbaka till dig lite senare när jag har pratat med honom/henne.

Då involverar du din partner i samtalet, innan ni bestämt någonting ordentligt!

Det kan ju vara så att din partner har bestämt sig för att överaska dig med en romantisk middag, på tu man hand?!? Eller så kan det ju vara att din partner är skittrött och inte orkar umgås med just de vännerna just nu!!

Så dagens uppmaning blir att involvera din partner i dina bestlut och bestämmelser, så minskar irritations möjligheterna och dessutom, så kanske ni börjar samtala med varandra mer igen (som ni gjorde när ni nyss hade träffats)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar