torsdag 8 juli 2010

Skratta...

Ett skratt förlänger livet är ett gammalt talesätt!
Och forskare har kommit fram till att: Glada lever tio år längre än tjuriga...

Dessutom, så har man mycket roligare under tiden! Att dessutom ditt förhållande mår bättre av mycket skratt - gör att man verkligen borde skatta!!

Skratta med varandra, åt varandra och tillsammans åt andra.

Jag vet ett par som har varit tillsammans i 35år och gifta i 31år! Det är så himla mysigt att höra dem tillsammans, de skrattar verkligen ofta och mycket!
Så vill jag oxå leva, fast mitt allvarliga jag faller in då och då och sen kanske det kan vara svårt att skratta, om sin partner och du själv inte har samma humor - men hitta balansen och försök vara glada och skratta tillsammans!

Det är mitt råd idag! Så börja genast att skratta åt någonting roligt tillsammans och försök att inte alltid vara super allvarlig! Livet är till för att levas, inte överlevas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar