tisdag 29 december 2009

Rensa i röran

Feng Shui är perfekt att använda sig utav i hemmet och på arbetet!

Det kan till och med förändra ditt liv! :)
Rensa upp i skåp, lådor, garderober, bokhyllor, vinds- och källarutrymmen, alla rum och även på skrivbordet...

Lägg allt i olika högar, beroende på vad som ska hända med sakerna: kastas, skänkas bort, flytta till "sin plats" för som en tumregel säga: "Var sak har sin plats".När du städar och röjer, löser du positiv energi och energin kan flöda fritt!

Ett exempel är att man endast ska ha orkideer i sovrummet som enda blomma eller att det inte ska finnas någonting bakom dörren... annars fungerar inte sexlivet.

Vad menas med röra?
Saker som du inte använder, saker som är misskötta, saker som har gått sönder, för många saker på liten yta eller allt som inte är avslutat! Rörigt kan orsaka att du inte har någon ork, du känner dig ständigt trött eller det går helt enkelt inte "din väg"!

När du börjar röja och rensa, så frigörs energin i ditt hem, på din arbetsplats, så att din kropp får nya krafter - och känner du att det är för mycket "hokus pokus" så kan jag lova att känslan efter att ha rensat upp är befriande bara den!

Så öppna skåpen, lådorna och börja fixa ditt liv enligt ritningen ovan! Skissa ditt hem, rum eller arbetsplats i fågelperspektiv, med väggar och dörrar. Rita sedan in mittpunkten och skriv i vad platserna har för betydelse enligt ritningen!

Jag har gjort såhär och jag har verkligen fått ordning på utrymmen som varit stökiga och förutom att jag nu sitter och inväntar allt positivt som kan hända, har jag faktiskt redan tagit ett steg närmare min dröm...

Lycka till därute!
Kraaaam

1 kommentar:

  1. Hej,

    Förr var jag en riktig tv-tittare. Varje kväll när jag kom hem från jobbet slängde jag mig ner framför tv:n och slötittade. Jag gjorde en stor utrensning bland mina saker och har nu märkt att jag har så lite användning för min tv och så mycket tid för mina gamla och nya intressen!

    SvaraRadera