onsdag 28 april 2010

Teori 1


Jag tror att man lever många, många gånger... Vi har inte bara ett liv på oss att förstå vad livet verkligen går ut på! En teori i alla fall!

När man tittar på ett nyfött barn, så kan det barnet se väldigt förstående ut i ögonen! Tänk då att denna underbara varelse, har levt ett liv eller flera liv tidigare...
Inte undra på att barnet skriker, när hon/han är hungrig, har ont eller inte får den uppmärksamheten hon/han vill ha!! Kroppen lyder ju inte deras känslor och tankar!

Det första levnadsåret sker massor av enorma framsteg, de lär sig greppa, sitta, prata, krypa, stå, gå och springa! Att det går fort framåt, att de lär sig hantera lilla kroppen så fort, kan i teorin bero på att hon/han vet hur det ska gå till, men den lilla kroppen är inte utvecklad än... Frustrerande!

Barnen lär sig olika fort och bemästrar olika förmåger på olika sätt, vissa barn är mer ödmjuka mot både personer och saker och vissa är mer klumpiga. Vissa barn har empati tidigt, vissa förstår ironi tidigt och vissa tar det mycket lång tid för att förstå eller lära sig saker... I min teori beror detta på hur "många" liv barnet har levt!

Sedan så tror jag även på att ett par i ett förhållande, kan ha träffats tidigare. Ibland tolkas det som att ett par är "giftas lika". I alla liv har vi haft olika förhållanden och lärt oss olika saker... Vi kommer aldrig bli fulländade, men vi känner att vi lever ett fantastiskt liv och under det livet som vi lever här o nu ska vi utnyttja genom att lära oss mer om oss själva och våra nära och kära!!

Jag älskar mitt liv och jag tycker att jag lever ett liv som är näst intill fulländat, och det är bara jag själv som avgör vad jag behöver lära mig och utveckla i mitt liv.

Imorgon kommer teori nr 2 i detta ämne... :) Syns imorgon! Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar