lördag 17 april 2010

Bästa återhämtningsdrycken!


Jag fick höra när jag var på en utbildning för ett tag sen, att bästa återhämtningsdrycken är....


...Pucko!


Helt underbart! Visst fungerar det lika bra med ett glas mjölk och en banan! Men Pucko var det som gav mest återhämtning.


Så drick med glädje efter träning! Annars finns 1000st olika råd och rön!

Själv rekommenderar jag vatten vid själva träningen och kör man längre pass på över 1 timme... då bör man ha med sig någonting att äta under träningen, en banan, en bar eller gelé (finns massvis att inhandla både på ica, gymmet eller i en sportaffär)

Glöm inte heller att äta innan passet, för tränar ni på tom mage, så går mycket av energin från musklerna... och det är väl inte så smart!

Och att äta efter passet är oxå mycket bra för kroppen, du förbränner mycket när du tränar hårt och då behöver kroppen nytt bränsle för att orka.

Sen gäller det väl att inte trycka i sig onyttiga mål... Men oftast så brukar i alla fall jag bli nyttigare i mitt ätande, när jag tränar och smäller i mig onyttigheter som mest, när jag inte tränar - för då är det väl ingen idé att bry sig eller?! Har aldrig förstått logiken i det, men vi är helt enkelt mänskliga och det finns massvis med gott i affärerna!

Lycka till med träningarna och glöm inte att äta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar