fredag 23 april 2010

M-koppen!


Jag träffade en god vän till mig här i veckan och det var supertrevligt och tiden gick väldigt fort....

Vi pratade om hur mycket pengar man lägger på mat per månad i sitt hushåll och mycket, mycket annat, som inte kommer komma upp i det här inlägget ;)
Matkostnader inkl hårprodukter, tamponger/bindor, nikotin, kläder smyger sig in om man handlar på ex ICA Maxi och självklart mat oxå!

Och då mina vänner kommer vi till dagens inlägg!!!

M-Koppen - är det någon av er som har hört talas om den förr? Jag hade det inte och jag blev lite fascinerad över att marknadsföringen inte har gått våra öron förbi!

Okej! M-Koppen är en menskopp! Kostar 329kr och ett smart och miljövänligt mens skydd! Gjort i sillikon.
Man använder koppen (alltså stoppar upp den) och sedan så tömmer man den i toaletten och sköljer av den med vatten och tvål. Med andra ord du använder samma läääänge och behöver inte lägga ner massa pengar på tamponger och bindor.

Efter avslutat mens, så steriliserar man koppen genom att koka den! Viker ihop den och lägger den i en fin liten påse tills nästa gång!

Smidigt värre! Tror jag... Jag har beställt en för att se om jag tycker att det är okej och min väninna tycker att den är skitbra och ekonomisk och miljövänligt!

Så varför inte?
Gå in på M-koppen och beställ du oxå!

2 kommentarer:

  1. Jag köpte en för snart ett år sedan, men har inte använt den än. Vet inte varför, vanans makt med tamponger är nog lite för stor.. Måste komma till skott och prova den snart tror jag :)

    SvaraRadera
  2. Och jag har en nu oxå! :)
    Vore väldigt bra om jag tycker att den fungerar och känns som ett tryggt skydd!

    Hoppas du har kommit till skott och testat nu!
    /Katrin

    SvaraRadera