torsdag 8 april 2010

Måltider!


Min son som är 8år har fått lära sig i skolan, hur många måltider barn och vuxna ska äta varje dag!

Visste ni att barn ska äta 6st måltider/dag och vi vuxna ska äta 5st måltider/dag.
HJÄLP vad mycket...

Okej, jag kan förstå att ett barn får i sig 6st måltider på en dag, med mellanmål hit och dit, eftersom de springer av sig allt under lekarna! Men vi vuxna...

Jag äter 3st måltider per dag och det tycker jag är ganska duktigt - och jag vill verkligen bli duktigare på att äta mellanmål, för då är iallafall inte jag superhungrig när middagen kommer fram på bordet och man äter en normal portion istället för att tokäta, för att man inte har tillfört kroppen någonting på många timmar.

Tänk såhär: vi går upp vid 7-tiden och äter frukost, sen är det ca 5 timmar fram till lunch och sen är det ca 6-7 timmar fram till middagen! Och därimellan, så är vi jätteduktiga och tränar?!? Hjälp vad vi har tömt våra depåer, klart vi måste ha mellanmål!

Så från idag, så ska jag verkligen försöka att äta nyttiga mellanmål, så att jag äter en normal tallrik mat till middag! Hoppas ni oxå försöker!

Dagens citat:
Ett äpple om dagen, håller doktorn borta från magen! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar