fredag 20 november 2009

Svininfluensan skrämmer


På aftonbladet står det idag att Svininfluensan skrämmer!
Nu börjar vi inse att vem som helst av oss kan drabbas illa – om vi har extrem otur.

Några har dött ensamma hemma. De hann inte larma ambulans. Andra hade sökt vård men skickats hem – och avlidit i hemmet.

Jag är inte förvånad!
Det har skrivits hit och dit sen svininfluensan ertappades!
Så fort någon hostar, så backar alla fort därifrån och håller distans! Det är klart att alla är rädda och att det skrämmer, för livet ska inte vara kort!
Vi ska alla leva länge och må bra under den tiden!

Så har ni inte vaccinerat er? Gå och gör det snarast, är det slut just där du bor? Åk längre bort och ta er den tiden...

Vår familj har vaccinerat sig och det är jag superglad för! Vi gjorde det innan det blev panikköer på vårdcentralerna. Vi skulle egentligen bara vaccinera vår son som tillhör riskgruppen (astma) men eftersom de hade massa doser och inget folk, så fick vi ta vaccinet!

Jag rekommenderar alla jag känner att vaccinera sig, för även om vaccinet inte ger full immunitet, så hjälper det med all säkerhet! Många och även vi har drabbats av hög feber, men det var 3 veckor efter det att vi tagit vaccinet och den som drabbades var givetvis sonen som har astma. Jag kan inte minnas när han var så här dålig sist! Och jag önskar ingen förälder att se sina barn vara så dåliga!

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar