fredag 14 maj 2010

Renlighet!


Är oerhört viktigt...

Det är inte mysigt att krypa ner bredvid sin älskade och känna att det luktar svett eller illa! Jag har en man som gärna duschar 2 gånger om dagen! Själv så duschar jag bara på kvällarna och naturligtvis efter ett träningspass...

På gymmet, stinker ibland människor runt omkring sig! Gammal svett luktar URK! Man säger ju att är man ren på kroppen, så luktar inte svett illa! Och det är faktiskt sant!
Men det är kanske inte alltid det fräschaste att se en stor fläck under armarna på sin kollegas skjorta!

Det finns många människor som inte tvättar sina träningskläder kontinueligt, utan använder de gång på gång och då luktar det illa, fruktansvärt illa! Jag vet tillochmed gymägare, som har gått fram till personerna i frågan och berättat för dem att de måste tvätta kläderna!
Och personen i fråga hade ingen aning!!

Att lukta illa från munnen är oxå en sak som får mig att storkna, det är så himla ofräscht och svårt att prata med en person som luktar illa i munnen! Det finns hjälpmedel på apoteket, som faktiskt hjälper mod dålig andedräkt! Och jag hoppas verkligen om någon av mina vänner känner att jag luktar illa, säger till mig, så jag kan göra någonting åt saken!

Så dagens uppmaning blir: Duscha så ni inte luktar svett, tvätta era träningskläder och gå till apoteket om ni har dålig andedräkt! Tjohejsan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar