torsdag 20 maj 2010

Mangolia!

Jag har hittat en så himla cool buske eller det kanske är ett litet träd!
Den heter Magnolia!!!

En nyinflyttad familj i vårt område, planterade en sådan i sin trädgård! Jag har åkt förbi varje dag, sen de planterade den och sagt att jag måste fråga dem... Idag stannade jag bilen och knackade på för att fråga vad det var för någonting!

Den har inga blad alls, utan just nu på våren så har den bara blommor - bladen kommer efteråt!
En sån ska jag köpa till vår trädgård, frågan är bara vart vi ska plantera den... Men det känns som att det kommer vi lösa! :)

De nyinflyttade paret, kommer aldrig någonsin att få sätta sin fot på våran tomt, våran grill kommer aldrig att sättas på för en grill middag tillsammans med dem!

De var jättekonstiga och berättade hela bakgrunds historien om trädet

- att de hade tagit med sig den från sitt radhus, för de skövlade ner allt... att busken är så gammal och funnits sen dinusariernas tid, bla bla bla bla

- jag höll aldrig på att komma därifrån! Sen så kändes det som mannen (men stor kulmage, inte hade koll på vart hans "område" var och vart mitt "område" var - han var sjukt närgången och andades och pratade med sitt ansikte uppe i mitt....

Det var nästan så att jag höll på att säga efter min mening: Välkomna hit! Väldigt moget av mig eller hur.... men jag ville säga: - tur att ni faaan har tagit er i kragen och kastat bort allt skräp ni haft på tomten sen ni gjorde renoveringen av huset sen ni flyttade in FÖR ETT ÅR SEN - Det har nämligen legat badkar, väggar, kök och badrum vid deras ingång sen de flyttade in och i typ förra helgen fick de arslet ur vagnen och beställde en Container!!

Hua... men fin buske hade dem iallafall... Och en sån kommer jag oxå att ha snart! :)




1 kommentar:

  1. Visst är dom fina, tror att dom luktar gott också men kan blanda ihop men någon annan buske.

    Ja usch ja håll dig borta från dom verkar inge mysiga alls.

    Kramiz mamsen

    SvaraRadera