måndag 3 januari 2011

Prioriteringar


Oavsett vad du råkat ut för bakåt i tiden, så är det i nuet du lever!

Drömmer du om att vara hälsosam, gå upp tidigare, vara mer positiv, ägna mer tid åt dig själv, träna mer, ägna mer tid åt dina barn, ägna mer tid åt dina vänner, ägna mer tid med din familj eller vad det nu än kan vara!
Så är det du själv som kan göra så att ditt liv blir så, oavsett om du har familj eller inte, oavsett om du har mycket att göra på jobbet eller inte. Det finns alltid tid om du vill och om du verkligen vill prioriterar det!

Mina prioriteringar håller jag på och jag mår så mycket bättre när jag gör det! Jag får ofta kommentarer om att "jag är så duktig"! Hur tänker man då? Jag är väl inte duktigare än någon annan, men jag prioriterar det jag vill, på ett sätt som fungerar både för familjen och min man!

Vi har 24 timmar per dygn och det är perfekt att utnyttja alla de timmar med en positiv syn och prioritera det som är viktigt för oss.

2 kommentarer:

  1. Har du läst The power of Now av Eckhart Tolle? Jag håller på att läsa den nu, kan redan varmt rekommendera den. Just apropå att leva i nuet... //Elin

    SvaraRadera
  2. Hej Elin,
    Nix den har jag inte läst, men nu har jag skrivit upp den och kommer att köpa eller låna den inom kort!
    Tack för att du kommenterar! Ska ta tag i uppdateringen av inlägg inom kort!
    Kram Kram //Katrin

    SvaraRadera