onsdag 3 november 2010

Öka i uppförsbacke

När det gäller att prestera, antingen i arbetet eller i privatlivet - så är det lätt hänt att man inte orkar om det är för mycket motgångar eller för tunga uppförsbackar!




Det är då man ska öka, inte stoppa huvudet i sanden!! Men det är inte alltid så lätt...

Jag hörde på radion för någon dag sen, tror det va på 105.1
Då berättade radiokillen att han tyckte att det var jobbigt att göra saker som man MÅSTE.
Alltid när han hade måsten att göra, så hittade han på annat att göra - och jag måste säga att det är nog jätte vanligt att man gör så! Ex: om han måste tvätta, så diskade och städade han i stället! Måste han betala räkningarna, så åkte han och handlade istället!

Det e ungefär samma sak som att stoppa huvudet i sanden!

Mitt tips är att sätta upp schema eller tid i kalendern! Det fungerar, då tar man tag i bitarna!

En gammal rutin som jag har sen många år i arbetslivets hektiska vin & sprit värld hade jag en regel - gör allt som inte tar längre tid än 5min på en gång!! Shit, vad effektivt och vad mycket man hinner med!

Jobba hårdare och effektivare i uppförsbacken, gå om dina konkurrenter i arbetslivet eller effektivisera ditt privatliv, så får du mer tid över!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar