onsdag 30 juni 2010

Vart 4:e år...




Är det här verkligen genomtänkt?! Men det är bara vart 4:e år... Säger min man... Problemet är att det är något vart 4:e år, varje år!

Vinter OS - vart 4:e år - vintern 2010
Fotbolls VM - vart 4:e år - sommaren 2010
Sommar OS - vart 4:e år - sommar 2012
Ishockey VM - varje år...
Friidrott VM - varje år
Champions Leage - varje år...

Sen har vi säkert mycket mer sport, som jag inte tänkt på...

Det är helt okej att de som är intresserade, tittar... Men det blir tråkigt om jag eller någon annan blir drabbad!

Exempel: man ska bort på middag och någon match börjar... Vips så försvinner (mest männen) folk framför tv:en och sen så får de som inte tittar (mest kvinnor) ta hand om disken och efterrätt eller kaffet blir i slafsat och svept under pausen... Kanske inte så kul för värdparet om det inte är förbestämt!

Själv måste jag säga att det är ganska skönt nu på vardagarna - man vet ju vart man har männen, men på helgerna eller när man själv vill titta på tv, då blir man förvisad till datorn eller tv:en i sovrummet... (som jag egentligen är emot att den står i sovrummet - men det tar vi någon annan gång...)

Jag säger bara att vart fjärde år känns som alltid! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar